Libretti & Liedtexte

VDLied
(Volltexte)

Das Verzeichnis der deutschsprachigen Liedflugschriften verzeichnet die Liedflugschriftensammlungen der Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, des Zentrums für Populäre Kultur und Musik (Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, bis 2014 genannt:"Deutschen Volksliedarchiv") und das Archiv des Österreichischen Volksliedwerkes Wien.

Von 2012 bis 2015 wurde das Projekt von der Deutschen Forschungsgemeinschaft (DFG) gefördert. Das Verzeichnis der deutschsprachigen Liedflugschriften digital (VDLied) ergänzt die jahrhundertbezogenen nationalbibliographischen Verzeichnisse VD 16, VD 17 und VD 18 als medienspezifisches, jahrhundertübergreifendes Verzeichnis. In der Datenbank VDLied werden nur vollständig digitalisierte Drucke nachgewiesen.

Die Datenbank bietet auch Sucheinstiege für Liedertitel und Textanfänge.

[12.01.2018]
Libretto Index
Die derzeit vollständigste Zusammenstellung von Opern-Libretti von Helmut Weber
Libretti (Volltexte) Zusammenstellung digitalisierter Libretti-Sammlungen auf der ViFa-Musik
The Aria Database
(Volltexte)

"The Aria Database is a collection of information about opera and operatic arias. Besides providing basic information about each aria, the Database includes translations for many arias and aria texts for those that are not affected by copyright restrictions. The Database also provides access to a collection of operatic MIDI files to give visitors an idea of what each aria sounds like. Currently, the Database holds information on the complete operatic aria collections of Mozart, Verdi, Berlioz, Wagner, and Puccini as well as the partial collections of over 50 other composers."

[22.5.2007, 9.5.2016, 12.01.2018]
It's Showtime!
It's Showtime! Sheet Music from Stage and Screen
Ermöglicht die Suche nach Liedern und Songs aus Opern, Musicals, Revues  und Filmmusik in den Notenbeständen der Library of Congress (LoC).

[12.01.2018]

LiederNet (Volltexte) "This website houses an extensive, growing archive of texts to 145,748 settings of Lieder and other art songs (Kunstlieder, mélodies, canzoni, романсы, canciones, liederen, canções, sånger, laulua, písně, piosenki, etc.) and other vocal pieces such as choral works, madrigals, and part-songs, in 125 languages, with 30,512 translations to Catalan, English, French, Greek, Italian, Dutch, German, Spanish, Portuguese, and many other languages...
Emily Ezust first opened the Archive on May 24, 1995 as a personal project hosted in a student account at McGill University, and titled it "The Lied and Song Text Page", which later expanded to "The Lied, Art Song, and Choral Texts Archive". It was generously hosted by the REC Music Foundation from 1996 until June, 2015."

[29.11.2006, 9.5.2016, 12.01.2018]